Identity Matching Academy heeft de VVV Zandvoort begeleid om over te gaan naar een marketing organisatie. Tegelijkertijd werd door IMA de geheel nieuwe marketing strategie ontwikkeld. 

Om de band met Amsterdam te versterken is er voor gekozen een ondertitel toe te voegen aan de naam: ‘beach for Amsterdam’. In het Engels om aan te sluiten bij het (groeiende) internationale karakter van Amsterdam en de omliggende regio. Met deze ondertitel sluiten we ook aan bij de spreidingscampagnes van Amsterdam Marketing: Amsterdam Beach. Met die campagne worden bezoekers van Amsterdam verleid buiten de stad vertier te zoeken.

Deze campagne werd zo succesvol bevonden dat we ermee de Nationale Citymarketing Trofee mee in de wacht sleepten.

In het wit is de verbinding tussen Zandvoort en Amsterdam gelegd.
Het lettertype is de Avenir net als wat Amsterdam Marketing gebruikt. We verwijzen naar het wapen van Zandvoort met de visjes maar vormen een alternatief op de Andreaskruisen van Amsterdam.  Amsterdam gebruikt Rood, Wit en Zwart, we nemen het rood en wit over. Blauw en geel voegen we toe: Water en strand (en uiteraard kleuren van het wapen van Zandvoort).

Speciaal voor evenementen hebben we iconen ontwikkeld.
Deze iconen verwijzen naar één van de vier locaties binnen Zandvoort; het circuit, het strand, het dorp en de natuur.

Het Bidbook

Aansluitend op deze nieuwe strategie ontwikkelde we ook een bidbook. Dit bidbook is bedoeld om evenementen naar Zandvoort gehaald. Zo is dit boek ook naar de bazen van Formule 1 gegaan en wij geloven graag dat het bidbook een positieve invloed heeft gehad op de terugkomst van de Formule 1 in Zandvoort.

Dit bidbook is hier te downloaden

 

Recent werk